De nintendo switch geeft in ons geval voor de multiplayer games de melding dat het netwerk niet geschikt is.

Via de analyse tool kom ik er achter dat wij netwerk type “D” hebben. Nu is de Switch toch al een lastig apparaat, in het netwerk, want hij ondersteund ook niet fatsoenlijk roaming (omschakelen naar het sterkste wifi punt binnen een netwerk).

Om een lang verhaal kort te maken, in PFSense onder Firewall -> NAT -> Outbound

De outbound NAT Mode aangepast naar hybride

Een losse mapping toegevoegd.

Hierna hadden we netwerk type ‘B’. En dat was voldoende voor een blije gebruiker.

Door Sander Schippers

Na twee keer mede-eigenaar geweest te zijn van een internet onderneming te weten: * VuurWerk Internet - 1996 - 1999 * Cambrium/Tweak - 2002-2012 Ben ik nu alweer enige tijd als ZZP'er bezig. (2012-heden) Alhoewel m'n hart ligt bij softwareontwikkeling/netwerken ben ik dus wel all-round. Liever geen windows. Maar voor VPN's, BGP/OSPF en talen als Ruby on Rails, Javascript, PHP draai ik m'n hand niet om.